Kdy volat havarijní službu a kdy ne

K jedné z nejvíce nepříjemných věcí, které se nám mohou doma stát, je poškození vodovodního či plynovodního potrubí. Nejenže se nám totiž unikající voda či plyn počítají jako spotřebované, což znamená značné zvýšení účtu, zároveň mohou způsobit vážné problémy. V případě plynu může snadno dojít k udušení. To platí zvláště v uzavřených budovách, a je to rizikem především pro staré lidi, kteří například mohou zapomenout po uvaření oběda vypnout plyn a jdou si lehnout. Co se vody týče, tak ta může způsobit rozvoj plísní, nehledě na možné narušení statiky. O poškození majetku, zvláště elektroniky, pak asi není třeba hovořit. Navíc vzhledem k tomu, že vodovodní trubky jsou vedeny ve stěnách, si menšího úniku nemusíme ani všimnout.

instalatér při práci

Vzhledem k výše uvedenému je tedy jasné, že je v takovém případě potřeba rychle jednat. Otázkou však je, kdy volat havarijní službu Kanalizace – instalatéři a kdy danou situaci zvládneme sami, případně kdy může oprava počkat, až bude po víkendu. Zde samozřejmě záleží na našich schopnostech, ale také na závažnosti poškození. Prvním impulsem by samozřejmě mělo být uzavření přívodu do daného potrubí a v případě plynu i otevření všech oken. Následně však nastává otázka, co s tím.

rozvod vodovodního potrubí

V některých případech opravu zvládne každý trochu šikovnější člověk. Většinou je však nutné volat profesionála. Pokud je však víkend, je pochopitelné, že si bude účtovat příplatek. A nám se jej nechce příliš platit. Jak z toho ven? Nejprve si musíme říci, zda to bez vody či plynu do pondělí vydržíme. U vody bývá odpověď obvykle „Ne,“ u plynu se různí. Je však potřeba uvažovat realisticky a neříkat, že to zvládneme, když například vodu potřebujeme nejen na mytí, ale také na vaření či splachování toalety. Samozřejmě je potřeba uvážit i finanční stránku věci, avšak v této situaci si jen málokdy můžeme dovolit smlouvat či vyhledávat to nejlevnější řešení. Zvláště, když kvalitní oprava pomůže předejít podobným problémům v budoucnosti.