SEO analýza se neobejde bez orientace na cílovou skupinu zákazníků


Prodávat zboží v e-shopu, nebo jej na Internetu prezentovat, je pro každého obchodníka a výrobce v současné době naprosto zásadní. Kamenné obchody sice svůj význam mají, ovšem trend se posouvá směrem k virtuálnímu komunikačnímu prostředí  World Wide Webu a nelze nad tím jen mávnout rukou.
seo v kolečku.jpg

Cílová skupina

Prvním krokem, který je nezbytný pro SEO analýzu, je zaměřit se na cílovou skupinu, jakou byste rádi oslovili. Inspiraci a zajímavé odkazy získáte ve skupinách na sociálních sítích, v diskusních fórech, v komentářích a příspěvcích pod články, v komunitních webech a některých blozích. Propojí vás tam systémové dotazy konkrétně nasměrované a psané celou větou (podle výrobků či služeb, jaké nabízíte) např. „kam se mám vydat letos na dovolenou k moři?“ nebo „jaké vybavení je nejlepší pro začátečníka horolezce?“.

Motivace dobrou radou a užitečnou informací

Vyhledávání cílové skupiny a míst, odkud ona čerpá informace a vyhledává produktové zdroje, je skutečně klíčové. Pokuste se opatrně do diskuse zapojit a potenciální zákazníky něčím motivovat, nemá smysl ihned začít vkládat odkazy na vaše zaručeně kvalitní produkty, takový postup je průhledný a lidé vaše jednání ihned prohlédnou. Pamatujte na to, že nejlepší strategií je nezávislým způsobem někomu pomoci dobrou radou, vlastní zkušeností, užitečnou informací. Buďte pravdiví a trpěliví. Ačkoliv se to nemusí zdát, lidé pravdu hledají odjakživa, je to pro ně smyslem života a s odstupem času ji ocení. Nemusí to být hned, ale pravda se k vám nikdy neotočí zády.
myšlenky na seo.jpg

Vlastní recenze

Ideální postup je nabídnout v e-shopu vlastní recenzi. Někdy se vyplatí spolupracovat s nadšenci, kteří vaše výrobky vyzkouší na vlastní kůži. Osobitá tvůrčí zkušenost porovnávaná s tím, co deklaruje výrobce, je k nezaplacení, a lidé čím dál více vyhledávají na Internetu právě recenze a podle nich se rozhodují. Ty jsou dokonce mnohdy důležitější, než samotná cena.

SEO analýza se neobejde bez orientace na cílovou skupinu zákazníků
5 (100%)1